Převzali jsme ocenění Chutná hezky. Jihočesky 2024 a vítězný chléb upekli na budějovickém Výstavišti
Více informací »
Pečeme Dvoukvasový chléb - Absolutní vítěz soutěže Chutná hezky. Jihočesky 2024
Absolutním vítězem soutěže regionálních potravin Chutná hezky. Jihočesky se stalo Pekařství Cais z Vlachova Březí na Prachaticku. Ocenění získalo za kolekci přihlášených produktů napříč všemi kategoriemi, na kterých se shodla hodnotitelská komise.
Jen málokdo na jihu Čech nezná Pekařství Cais z Vlachova Březí. Potrpí si na kvalitu, tradiční ruční zpracování a čerstvé lokální suroviny, a to i přesto, že už je se svou produkcí a osmdesáti zaměstnanci na úrovni průmyslové výroby. Výsledkem je pečivo, které se se svou chutí dokázalo prosadit i v obchodních řetězcích, dokonce takových, které mají své pekárny, ale zákazníci si žádají právě pečivo z Vlachova Březí.
A možná i proto se Pekařství Cais stalo i absolutním vítězem letošního ročníku soutěže. Porotci jeho Dvoukvasový chléb ocenili právě proto, že se v něm spojuje kvalita, tradice, lokální suroviny, ruční výroba, a nadto se dokáže prosadit do obchodních řetězců. „Neděláme nic mimořádného, ale děláme to na nejvyšší úrovni,“ shodují se pekaři z Vlachova Březí. „Jsme úplně v šoku, nečekali jsme to,“ přiznala i přesto s oceněním v ruce obchodní ředitelka Jana Větrovcová. „Základní potravina, přesto se může stát absolutním vítězem. Chléb vlastně není nic zvláštního. Ale my si zakládáme na tom, že v něm nejsou přidaná žádná aditiva, jenom kvas, mouka, sůl,“ prozrazuje recept na úspěch. Nemalou roli ale hraje i poctivý přístup k práci pekaře. „Ač je to jednoduchá věc, než upečete opravdu dobrý chleba, který chutná jako od babičky, trvá to dlouho, musíte mu věnovat patřičnou péči,“ zdůrazňuje Jana Větrovcová a jednatel společnosti Jiří Toušek, který v pekárně vyrostl, jí jen dává za pravdu: „Základem jsou jenom kvalitní suroviny a velký podíl ruční práce. Dobrého pekaře nenahradí žádný stroj. Tuhle práci nejde ani uspěchat. Až když pekař poťuká na ten chleba a rozhodne, že teď je správně upečený, pošleme ho na expedici.“ Pekařství si zakládá také na své pověsti u zákazníků. „My máme těžkou pozici v tom, že nemáme vlastní prodejny, o to těžší je získat dobré ohlasy. Jsme závislí i na tom, jak s chlebem zachází prodejce, jak se k němu chová, o to je to těžší,“ podotýká Jana Větrovcová. Zdroj: Deník
Napsali o nás